Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enReynolds, Ralph E.; Anderson, Richard C.
TitelInfluence of Questions on the Allocation of Attention during Reading.
QuelleIn: Journal of Educational Psychology, 74 (1982) 5, S.623-32Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAttention; Higher Education; Instructional Materials; Learning Processes; Questioning Techniques; Reaction Time; Reading Comprehension; Reading Processes; Recall (Psychology)
AbstractText information relevant to questions was learned better than text information irrelevant to questions. Results are predicted by a theory that readers selectively allocate a greater volume of attention to question-relevant information, and that a process supported by the additional attention causes more of the information to be learned. (Author/PN)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: