Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMaher, John H., Jr.; Sullivan, Howard
TitelEffects of Mental Imagery and Oral and Print Stimuli on Prose Learning of Intermediate Grade Children.
QuelleIn: Educational Communication and Technology: A Journal of Theory, Research, and Development, 30 (1982) 3, S.175-83Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterIntermediate Grades; Language Processing; Learning Modalities; Learning Processes; Media Research; Media Selection; Reading Ability; Verbal Communication; Visualization
AbstractIn two studies, sixth graders (Study 1) and fourth graders (Study 2) listened to or read a text. Some students were asked to imagine pictures of the material. Oral presentation of the material produced better results than written-only forms. Fourth graders benefited more from mental imagery than did sixth graders. (Author/JJD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: