Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBell, T. H.
TitelThe Federal Role in Education.
QuelleIn: Harvard Educational Review, 52 (1982) 4, S.375-80Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Civil Rights; Educational Finance; Educational Research; Federal Aid; Federal Government; Federal State Relationship; Government School Relationship; Leadership Responsibility
AbstractDiscusses the evolving federal role in education and relates it to the New Federalism. He sees government as having five roles in relation to education. They involve protection of civil rights; leadership, advocacy, and constructive criticism; educational research and development; capacity building; and strengthening of research capabilities. (CT)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: