Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFraser, Barry J.; Rentoul, A. John
TitelRelationships Between School-Level and Classroom-Level Environment.
QuelleIn: Alberta Journal of Educational Research, 28 (1982) 3, S.212-25Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterClassroom Environment; Educational Environment; Foreign Countries; Organizational Climate; Secondary Education; Secondary School Teachers; Student School Relationship; Teacher Administrator Relationship; Teacher Attitudes; Australia; School Level Environment Questionnaire
AbstractUses a sample of 34 beginning secondary school teachers in Australia to obtain data on their perceptions of the relationship between five dimensions of school environment (affiliation, professional interest, achievement orientation, formalization, and innovativeness) and five dimensions of classroom environment (personalization, participation, independence, investigation, and differentiation). Reveals relationships between the two environments. (AH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: