Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSattler, Jerome M.; Gwynne, John
TitelWhite Examiners Generally Do Not Impede the Intelligence Test Performance of Black Children: To Debunk a Myth.
QuelleIn: Journal of Consulting and Clinical Psychology, 50 (1982) 2, S.196-208Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Bibliografie; Black Youth; Intelligence Tests; Literature Reviews; Opinion Papers; Performance Factors; Racial Factors; Response Style (Tests); Test Bias; Whites
AbstractExamined the view that White examiners impair the intelligence-test performance of Black children. Research literature clearly refutes the existence of race-of-examiner effects and indicates Black children's performance is not enhanced by examinations in Black dialect. Reasons for the persistence of the race-of-examiner myth are discussed. (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: