Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inDonelson, Ken
TitelA Rationale for Writing Rationales: Advice to (and Comments on) Teachers Who Don't See Any Point in Writing Rationales.
QuelleIn: Contemporary Education, 54 (1982) 1, S.9-12Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Censorship; Curriculum Evaluation; Dissent; English Curriculum; High Schools; Literary Criticism; Literature; Reading Materials; Teacher Attitudes; Teacher Responsibility; Textbook Evaluation
AbstractReasons are discussed for requiring high school English teachers to write rationales justifying the inclusion of all books (controversial or not) assigned and read in the classroom. The reasons include communicating with students and parents, providing evidence of the teachers's concern and knowledge, and preparing for censorship disagreements. (FG)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: