Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMorrow, Lesley Mandel
TitelRelationships between Literature Programs, Library Corner Designs, and Children's Use of Literature.
QuelleIn: Journal of Educational Research, 75 (1982) 6, S.339-44Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterClassroom Design; Classroom Environment; Classroom Research; Early Childhood Education; Early Reading; Kindergarten; Library Facilities; Nursery Schools; Preschool Children; Reading Interests; Reading Programs; Teacher Influence
AbstractA study of young children's use of literature during free play, of the physical design of library corners, and of teacher's literature activities found positive correlations among these elements. Observations of nursery school classrooms revealed that many lacked inviting library corners and that many teachers did not sufficiently encourage reading. (PP)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: