Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inWatts, Doyle
TitelCan Campus-Based Preservice Teacher Education Survive? Part IV: Accreditation and Certification.
QuelleIn: Journal of Teacher Education, 33 (1982) 4, S.35-39Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAccreditation (Institutions); Accrediting Agencies; Higher Education; Institutional Evaluation; Preservice Teacher Education; Schools of Education; State Standards; Teacher Certification; Teacher Qualifications
AbstractThis article, the last in a series dealing with deficiencies in teacher education programs, analyzes methods and criteria used in program accreditation and requirements for certifying teachers. Inconsistencies and inadequacies are pointed out, and recommendations are made for upgrading accreditation and for basing certification on demonstrated professional ability. (PP)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: