Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHermalin, Albert I.; und weitere
TitelTransitions in the Effect of Family Size on Female Educational Attainment: The Case of Taiwan.
QuelleIn: Comparative Education Review, 26 (1982) 2, S.254-70Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAccess to Education; Comparative Education; Developing Nations; Educational Attainment; Elementary Secondary Education; Family Structure; Females; Foreign Countries; Higher Education; Interaction; Social Change; Values; Taiwan
AbstractMuch previous research in the area of family size effects relies on data from surveys in developed countries. This study of the interrelation between education and fertility over two generations reveals that family size was not related to female educational attainment except within certain sectors of Taiwanese society. (Author/BRR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: