Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMauney, Connie
TitelAn Analysis of Court-Ordered Desegregation in Tennessee: Facts and Opinions.
QuelleIn: American Journal of Education, 90 (1982) 3, S.227-57Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Blacks; Busing; Community Attitudes; Court Role; Desegregation Effects; Desegregation Litigation; Desegregation Plans; Elementary Secondary Education; Equal Education; Policy Formation; Racial Composition; Rural Schools; School Desegregation; Socioeconomic Influences; Urban Schools; Whites; Tennessee
AbstractCompares Federal court-ordered school desegregation plans in urban and rural Tennessee school districts. Indicates that approaches differed with varying district characteristics. Suggests that community responses to plans were influenced by such factors as racial composition; customs; leaders' attitudes; environmental and economic conditions; and the availability of public education alternatives. (Author/MJL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: