Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPeterson, Penelope L.; und weitere
TitelStudent's Aptitudes and Their Reports of Cognitive Processes during Direct Instruction.
QuelleIn: Journal of Educational Psychology, 74 (1982) 4, S.535-47Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAcademic Achievement; Academic Aptitude; Cognitive Processes; Elementary School Mathematics; Intermediate Grades; Learning Processes; Mathematics Instruction; Performance Factors; Probability; Student Attitudes
AbstractSix classes of fifth- and sixth-grade students were taught a unit on probability. Following the lesson, students were interviewed about their thought processes. Students' reports of their understanding of the lesson and their use of specific cognitive strategies were related to achievement. (Author/BW)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: