Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCrain, Robert L.; Mahard, Rita E.
TitelHow Desegregation Orders May Improve Minority Academic Achievement.
QuelleIn: Harvard Civil Rights - Civil Liberties Law Review, 16 (1982) 3, S.693-733Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Academic Achievement; Change Agents; Community Involvement; Court Role; Desegregation Effects; Desegregation Plans; Educational Improvement; Elementary Secondary Education; Information Utilization; Measures (Individuals); Minority Groups; Racial Composition; Research Reports; School Desegregation; Socioeconomic Influences
AbstractHolds that, while courts possess the legal authority and technical skill to create school desegregation programs that can improve minority educational achievement, the success of a desegregation plan depends on how teachers, administrators, and parents implement it. Emphasizes monitoring of progress as a means of educational effectiveness among schools undergoing desegregation. (Author/MJL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: