Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLongshore, Douglas
TitelSocial Psychological Research on School Desegregation: Toward a New Agenda.
QuelleIn: New Directions for Testing and Measurement, (1982) 14, S.39-52Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Educational Policy; Elementary Secondary Education; Models; Research Design; Research Needs; School Desegregation; Social Science Research; Socioeconomic Influences
AbstractRecent literature reviews have emphasized the weakness and inconsistency of research on school desegregation outcomes. If social science is to have more influence on school desegregation policy, future research will need to work from comprehensive causal models that incorporate the conditions under which desegregation occurs. (Author/LC)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: