Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMcCarthy, Patricia R.; Schmeck, Ronald R.
TitelEffects of Teacher Self-Disclosure on Student Learning and Perceptions of Teacher.
QuelleIn: College Student Journal, 16 (1982) 1, S.45-49Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCognitive Processes; College Faculty; College Students; Higher Education; Learning Processes; Recall (Psychology); Sex Differences; Student Evaluation of Teacher Performance; Teacher Characteristics; Teaching Methods
AbstractPresented lecture materials containing either teacher self-disclosure or no self-disclosure to college students, then administered a free recall test. Results showed that self-disclosure raised the recall of males but not females, but female subjects rated the instructor more highly. Proposes that teacher self-disclosure encourages self-reference. (Author/JAC)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: