Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inDenton, Jon J.
TitelEarly Field Experience Influence on Performance in Subsequent Coursework.
QuelleIn: Journal of Teacher Education, 33 (1982) 2, S.19-23Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterEducation Majors; Experiential Learning; Field Experience Programs; Higher Education; Preservice Teacher Education; Student Teaching; Teacher Education Curriculum; Teaching Experience; Teaching Methods
AbstractResults of this study provide empirical support for the inclusion of early field experiences in teacher preparation programs. While the effects of early field experiences in subsequent course achievement are modest, these effects are substantially greater than those reported for field experiences in conjunction with course work. (FG)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: