Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMarsh, Herbert W.
TitelValidity of Students' Evaluations of College Teaching: A Multitrait-Multimethod Analysis.
QuelleIn: Journal of Educational Psychology, 74 (1982) 2, S.264-79Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCollege Faculty; Correlation; Factor Analysis; Higher Education; Rating Scales; Self Evaluation (Individuals); Student Evaluation of Teacher Performance; Teacher Effectiveness; Test Validity
AbstractResults of this study demonstrate student-instructor agreement on evaluations of teaching effectiveness, support the validity of student ratings for both graduate and undergraduate courses, and emphasize the importance of using multifactor rating scales that are derived through the application of factor analysis. (Author/AL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: