Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enJacko, Carol M.; und weitere.
TitelWhat Classroom Teachers Think and Do About Sex-Role Stereotyping.
QuelleIn: Journal of Social Studies Research, 6 (1982) 1, S.32-34Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterEducational Needs; Educational Research; Elementary Secondary Education; Inservice Teacher Education; Sex Stereotypes; Teacher Attitudes; Teacher Behavior
AbstractDescribes a study which identified classroom teachers' attitudes and classroom behavior concerning issues of sex-role stereotyping. Eighty-six elementary and secondary teachers completed a sex-role stereotyping questionnaire. Results indicated that teachers feel inclined to discourage stereotyping, but they need help in implementing change strategies. (AM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: