Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enTrueba, Henry T.; Wright, Pamela G.
TitelA Challenge for Ethnographic Researchers in Bilingual Settings: Analyzing Spanish/English Classroom Interaction.
QuelleIn: Journal of Multilingual and Multicultural Development, 2 (1981) 4, S.243-57Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterBiculturalism; Bilingual Education; Ethnography; Interaction Process Analysis; Sociocultural Patterns; Spanish Speaking
AbstractSummarizes ethnohistorical development of modern ethnography and assesses potential of this research methodology for study of bilingual classroom interactions. Looks at bilingual classroom from standpoint of conceptual and analytical problems to be faced in dealing with a bilingual and bicultural population. (Author/BK)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: