Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMahan, James M.
TitelNative Americans as Teacher Trainers: Anatomy and Outcomes of a Cultural Immersion Project.
QuelleIn: Journal of Educational Equity and Leadership, 2 (1982) 2, S.100-10Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAdministrator Attitudes; American Indians; Cross Cultural Training; Ethnic Groups; Higher Education; Multicultural Education; Outcomes of Education; Preservice Teacher Education; Student Attitudes; Student Teachers; Teacher Attitudes; Teacher Education Programs
AbstractDescribes the results of a nine-year field project designed to provide multicultural education to student teachers through intensive immersion in Navajo and Hopi cultures. Emphasizes the impact of intensive teacher preparation experiences in a cultural community where the trainee must function in the role of a minority person. (Author/MJL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: