Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inRichards, David A. J.
TitelMoral Theory, the Developmental Psychology of Ethical Autonomy and Professionalism.
QuelleIn: Journal of Legal Education, 31 (1981) 3-5, S.359-74Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Educational Objectives; Ethical Instruction; Higher Education; Integrity; Interdisciplinary Approach; Law Students; Legal Education; Moral Development; Moral Values; Professional Education; Theories
AbstractThe interdisciplinary relevance of moral philosophy and developmental moral psychology to a paramount task of legal education--developing in students the capacity and readiness for ethical reasoning--is explored. The aim is to shape professional education so that professionalism is a fulfillment, not a denial, of students' moral nature. (MSE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: