Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inEnright, Robert D.
TitelA Classroom Discipline Model for Promoting Social Cognitive Development in Early Childhood.
QuelleIn: Journal of Moral Education, 11 (1981) 1, S.47-60Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterClassroom Techniques; Cognitive Development; Discipline; Educational Research; Ethical Instruction; Grade 1; Interpersonal Competence; Models; Moral Development; Primary Education; Problem Solving; Vocabulary Development
AbstractDiscusses an intervention strategy for interpersonal problems in which primary grade students reflect on personal experiences and dilemma stories to increase social cognitive skills. Two first grade classes participated in an experiment applying this intervention method. Findings showed that students' moral judgement, problem-solving skills, interpersonal competence, and vocabulary improved. (AM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: