Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKramer, Jack J.; Engle, Randall W.
TitelTeaching Awareness of Strategic Behavior in Combination with Strategy Training: Effects on Children's Memory Performance.
QuelleIn: Journal of Experimental Child Psychology, 32 (1981) 3, S.513-30Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterChildren; Elementary Education; Learning Processes; Memory; Mild Mental Retardation; Performance; Performance Factors; Recognition (Psychology); Training Methods
AbstractExamined the effectiveness of rehearsal training and strategy awareness to train groups of mildly retarded and normal children in using mature information processing techniques. Recall scores on a training task were influenced by rehearsal training, but neither the rehearsal and strategy conditions nor their combination influenced recognition of tasks which resembled training tasks. (Author/DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: