Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inTidwell, Romeria
TitelA Psycho-educational Profile of Gifted Minority Group Students Identified Without Reliance on Aptitude Tests.
QuelleIn: Journal of Non-White Concerns in Personnel and Guidance, 9 (1981) 2, S.77-86Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterGifted; Identification; Locus of Control; Minority Groups; Predictive Validity; Profiles; Psychoeducational Methods; Racial Differences; Secondary Education; Secondary School Students; Self Concept; Student Attitudes; Student Characteristics
AbstractPresents psychoeducational information about four racial groups of gifted high school students, identified by a nontesting method. Results indicated these students had higher self-concept scores, and higher internal locus of control scores. Racial status appears to have little effect when social position dimensions are controlled. (JAC)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: