Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enNewcombe, Judith P.; Conrad, Clifton F.
TitelA Theory of Mandated Academic Change.
QuelleIn: Journal of Higher Education, 52 (1981) 6, S.555-77Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAthletics; Change Strategies; College Administration; Decision Making; Educational Change; Educational Legislation; Federal Regulation; Government School Relationship; Higher Education; Models; Sex Discrimination; Social Change; Theories
AbstractA grounded theory that identifies the conditions that facilitate the effective implementation of federal mandates is presented. The theory was generated by utilizing the constant comparative method to examine institutional implementation of Title IX. The theory has major implications for individuals concerned with the effective implementation of mandates. (Author/MLW)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: