Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSeshadri, C.
TitelThe Concept of Moral Education: Indian and Western--A Comparative Study.
QuelleIn: Comparative Education, 17 (1981) 3, S.293-310Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAffective Objectives; Comparative Education; Cultural Differences; Educational Principles; Elementary Secondary Education; Ethical Instruction; Moral Values; Non Western Civilization; Religious Education; Student Educational Objectives; Teacher Role; India
AbstractThis comparative study of Indian and contemporary Western views on moral education reveals that the Indian view differs in its conception, objectives, content and methodology, and the interpretation of the role of the teacher. "Doing," rather than "knowing," feeling, rather than reason, play the central role. (Author/SJL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: