Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGiroux, Henry A.
TitelHegemony, Resistance, and the Paradox of Educational Reform.
QuelleIn: Interchange on Educational Policy, 12 (1981) 2-3, S.3-26Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Capitalism; Educational Change; Educational Sociology; Power Structure; School Role; Social Action; Social Change; Social Class; Social Mobility; Social Systems
AbstractAnalyzes the relationship between education and the capitalist society, three positions are taken: theories of social reproduction emphasize the relationship between the process of schooling and economic life; theories of resistance examine the issues of conflict and consciousness between schooling and capitalist society; and the theory of domination examines how hegemonic ideologies are mediated in school discourse and ritual. (JN)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: