Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enStahl, Robert J.; Matiya, James C.
TitelTeaching Psychology in the High School: Does Area of Certification Translate into Different Types of Teachers and Courses.
QuelleIn: Theory and Research in Social Education, 9 (1981) 2, S.55-86Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterEducational Assessment; Educational Practices; Enrollment; Enrollment Influences; Psychology; Secondary Education; Teacher Characteristics; Teaching Methods
AbstractDiscusses growth of psychology within secondary social studies curricula since 1960. Information is presented on the general failure of social studies professional organizations and journals to deal with the growth of high school level psychology courses, a review of literature on the nature of precollege psychology course offerings, and a survey of psychology courses in Illinois high schools. (DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: