Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBraverman, Barbara B.; und weitere
TitelEffects of Language Level and Visual Display on Learning from Captioned Instruction.
QuelleIn: Educational Communication and Technology: A Journal of Theory, Research, and Development, 29 (1981) 3, S.147-54Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCaptions; Hearing Impairments; Higher Education; Learning Processes; Pictorial Stimuli; Readability; Reading Ability
AbstractExplores the influence of captions on acquisition of pictorial information and two types of verbal information by hearing-impaired viewers. Findings indicated that the pictorial aspect of the material neither hindered nor enhanced learning; however, the language level of captions can affect performance of certain tasks. Twenty references are listed. (MER)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: