Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBell, Colleen S.; und weitere
TitelThe Effects of Family Constellation and Child Gender on Parental Use of Evaluative Feedback.
QuelleIn: Child Development, 52 (1981) 2, S.701-04Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterEvaluation; Family Structure; Feedback; Interaction Process Analysis; Language Patterns; Parent Child Relationship; Preschool Children; Sex Differences
AbstractMothers and fathers of 43 middle-class families were observed interacting separately during a paper-folding task with either their only or middle child in order to assess parental use of evaluation and task-facilitative behaviors with preschoolers. Results indicate that parent behaviors vary with parent gender, child gender, and family constellation. (Author/RH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: