Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enVandell, Deborah Lowe; George, Linda B.
TitelSocial Interaction in Hearing and Deaf Preschoolers: Successes and Failures in Initiations.
QuelleIn: Child Development, 52 (1981) 2, S.627-35Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCommunication Problems; Communication Skills; Deafness; Interaction Process Analysis; Peer Relationship; Preschool Children; Preschool Education; Social Behavior; Videotape Recordings
AbstractDyadic free play of 32 preschool children (16 deaf and 16 hearing) was videotaped on two occasions; each child was observed once with a deaf partner, once with a hearing partner. Results are discussed in terms of the social interactions of hearing and deaf children, with particular attention to the characteristics of initiation attempts. (Author/CM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: