Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inFishman, Joshua A.
TitelMinority Language Maintenance and the Ethnic Mother Tongue School.
QuelleIn: Modern Language Journal, 64 (1980) 2, S.167-72Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Bilingual Education; Bilingual Schools; Ethnicity; Language Maintenance; Minority Group Influences; Minority Groups; Private Schools; Social Environment; Social Integration; Social Reinforcement
AbstractExamines the contributions of bilingual schools to minority language maintenance and stresses the inadvisability of relying on schools alone for this task. Uses the concepts of "primary and secondary reward systems" to argue that scholastic achievements cannot have any lasting impact without the sociopolitical and economic rewards of the primary system. (MES)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: