Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSilverman, Irwin W.; Briga, Janis
TitelBy What Process Do Young Children Solve Small Number Conservation Problems?
QuelleIn: Journal of Experimental Child Psychology, 32 (1981) 1, S.115-26Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCognitive Processes; Concept Formation; Conservation (Concept); Learning Processes; Mathematical Concepts; Preschool Children; Preschool Education; Problem Solving
AbstractEvaluated the possibility that three-year-olds solve small-number conservation problems by an empirical procedure whereby the sets are quantified each time presented. Children chose the more numerous of two arrays, one containing two elements and the other three elements. Results disconfirmed claims that three-year-olds can conserve small numbers. (Author/DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: