Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inApple, Michael W.
TitelThe Other Side of the Hidden Curriculum: Correspondence Theories and The Labor Process.
QuelleIn: Interchange on Educational Policy, 11 (1980) 3, S.5-22Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Curriculum Development; Education Work Relationship; Educational Philosophy; Employed Women; Industrial Structure; Labor Force; Problem Solving; Socialization; Socioeconomic Influences; Vertical Organization
AbstractCorrespondence theories imply that there are specific characteristics, behavioral traits, and skills that an economy requires of its workers. These economic needs determine what goes on in all other sectors of society, particularly in the school. The hidden curriculum is then differentiated by economic class and economic potential. (JN)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: