Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFeiman, Sharon; Floden, Robert E.
TitelA Critique of Developmental Approaches to Teacher Education.
QuelleIn: Action in Teacher Education, 3 (1981) 1, S.35-38Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCognitive Development; Curriculum Development; Decision Making; Developmental Stages; Educational Needs; Educational Objectives; Independent Study; Inservice Teacher Education; Professional Development; Skill Development; Teaching (Occupation)
AbstractThree developmental approaches in teacher education are described. The first approach entails matching curriculum content with teacher concerns, enabling teachers to be motivated to learn. The second approach considers teacher development as a form of cognitive development. The third approach is a style of inservice work emphasizing self-directed learning. (JN)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: