Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWertsch, James V.; und weitere
TitelThe Adult-Child Dyad as a Problem-solving System.
QuelleIn: Child Development, 51 (1980) 4, S.1215-21Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAge Differences; Communication (Thought Transfer); Coordination; Metacognition; Mothers; Preschool Children; Preschool Education; Problem Solving; Socialization
AbstractInvestigates the way that mothers and their preschool children divided up strategic responsibilities for carrying out a problem-solving task which involved making a puzzle in accordance with a model. Among the results, findings suggest that adults' communicative moves were fulfilling different functions for children at different ages. (Author/RH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: