Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inRavitch, Diane
TitelForgetting the Questions: The Problem of Educational Reform.
QuelleIn: American Scholar, 50 (1981) 3, S.329-40Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Educational Change; Educational Objectives; Educational Trends; Elementary Secondary Education; Public Education; Social Change
AbstractEducational policymakers have tended to view schooling as an instrument to achieve social goals, rarely as an end in itself. Reforms have not directly raised the question: What does it mean to be an educated person? The very absence of such questioning suggests a failure in educational thinking. (Author/SJL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: