Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inRussell, James
TitelChildren's Memory for the Premises in a Transitive Measurement Task Assessed by Elicited and Spontaneous Justifications.
QuelleIn: Journal of Experimental Child Psychology, 31 (1981) 2, S.300-09Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCognitive Processes; Concept Formation; Conservation (Concept); Elementary Education; Foreign Countries; Learning Processes; Logical Thinking; Memory; Observation; Recall (Psychology); Young Children; United Kingdom (Liverpool)
AbstractTwo experiments tested whether children fail to make transitive inferences because they forget the premises. Children did not justify incorrect inferences by incorrect premises. Results between nontransitive and transitive inferers parallelled similar studies with nonconserver- conserver dyads and were viewed as reinforcing the commonality between transitivity and other concrete operations. (Author/DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: