Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBerkowitz, Marvin W.
TitelA Critical Appraisal of the "Plus-One" Convention in Moral Education.
QuelleIn: Phi Delta Kappan, 62 (1981) 7, S.488-89Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterGroup Discussion; Moral Development; Moral Values; Peer Teaching; Secondary Education; Student Teacher Relationship; Teacher Guidance; Teacher Role; Values Education
AbstractRecent findings in studies of moral education indicate that "plus-one" teachers, who function as discussion leaders and pitch moral arguments one stage above the majority of the class, are not necessary for students' moral growth. Teachers should be viewed as models and facilitators rather than producers of moral reasoning. (Author/WD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: