Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inReynolds, Cecil R.
TitelDifferential Construct Validity of Intelligence as Popularly Measured: Correlations of Age with Raw Scores on the WISC-R for Blacks, Whites, Males, and Females.
QuelleIn: Intelligence, 4 (1980) 4, S.371-78Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAge Differences; Black Students; Correlation; Elementary Secondary Education; Intellectual Development; Intelligence Tests; Nature Nurture Controversy; Racial Differences; Sex Differences; Test Validity; White Students; Wechsler Intelligence Scale for Children
AbstractRaw scores on WISC-R subtests and the verbal, performance, and full scale IQ scales were correlated with age separately for White and Black males and females. The relationship between age and intelligence test performance was constant across race and sex and supports the construct validity of the WISC-R. (Author/RD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: