Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMayer, Richard E.
TitelElaboration Techniques That Increase the Meaningfulness of Technical Text: An Experimental Test of the Learning Strategy Hypothesis.
QuelleIn: Journal of Educational Psychology, 72 (1980) 6, S.770-84Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAdvance Organizers; Cognitive Processes; High Schools; Higher Education; Learning Processes; Learning Strategies; Learning Theories; Recall (Psychology)
AbstractIn five experiments, novices read a computer programing text and engaged in one of these learning strategies: advance organizer, model elaboration, comparative elaboration, normal reading. Results of transfer and recall tests suggested that elaboration techniques can be applied to "real-world" materials, resulting in more integrated learning outcomes. (Author/GK)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: