Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGroebel, Lillian
TitelA Comparison of Students' Reading Comprehension in the Native Language with Their Reading Comprehension in the Target Language.
QuelleIn: English Language Teaching Journal, 35 (1980) 1, S.54-59Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCognitive Processes; Cognitive Style; Language Skills; Learning Processes; Native Language Instruction; Reading Comprehension; Second Language Learning
AbstractReports on a test conducted to compare students' critical and evaluative reading abilities in their native language with their abilities for the same reading skills in the target language. A statistically significant correlation was found. The test results and suggestions for its improvement are given. (PJM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: