Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMukattash, Lewis
TitelYes/No Questions and the Contrastive Analysis Hypothesis.
QuelleIn: English Language Teaching Journal, 34 (1980) 2, S.133-45Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterArabs; Contrastive Linguistics; English (Second Language); Error Analysis (Language); Error Patterns; Second Language Instruction; Structural Analysis (Linguistics); Syntax; Verbs
AbstractPresent a study in which Arab subjects were to change 10 English declarative sentences into yes/no questions. Results showed 25.6 percent of the answers were erroneous. An attempt is made to account for the source of error. Most errors were not due to effects of the native language, but to the verb form used. (PJM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: