Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGilmore, David C.
TitelEffects of Class Size and College Major on Student Ratings of Psychology Courses.
QuelleIn: Teaching of Psychology, 7 (1980) 4, S.210-14Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAcademic Achievement; Class Size; Data Analysis; Higher Education; Majors (Students); Psychology; Student Evaluation of Teacher Performance; Teaching Methods
AbstractDiscusses a study undertaken to determine variables influencing student ratings of college level courses in psychology. Findings indicated that student ratings reflect many variables other than teacher ability, including class size and student major. Suggests that the sole use of student ratings to evaluate teaching effectiveness is questionable, at least until more research is undertaken. (Author/DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: