Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inJones, Norris W.
TitelA Comparison between Lecture and Self-Paced General Geology.
QuelleIn: Journal of Geological Education, 28 (1980) 5, S.235-37Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCollege Science; Competency Based Education; Course Descriptions; Geology; Higher Education; Individualized Instruction; Lecture Method; Pacing; Science Education; Science Instruction; Teaching Methods
AbstractSelf-paced and lecture versions of a general geology course were taught by the same instructor using identical exams and nearly identical instructional materials. No significant differences were found in apparent scholastic abilities, exam results, or levels of satisfaction with the course. Enrollment was notably higher in the lecture version. (Author/JN)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: