Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMunson, Carlton E.
TitelA Comprehensive Family Perspective in Planning Social Work Curriculum Content.
QuelleIn: Journal of Education for Social Work, 16 (1980) 2, S.33-39Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCurriculum Development; Family (Sociological Unit); Family Life; Family Problems; Group Dynamics; Higher Education; Individual Psychology; Models; Professional Education; Social Environment; Social Work
AbstractDevelopmental family theory is used to conceptualize comprehensive curriculum content. Three theoretical facets (societal-institutional, group-interactional, and individual-psychological) are used to focus appropriate points in the curriculum to include various aspects of family functioning. Family theory is distinguished from family therapy. (Author/MLW)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: