Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHenker, Barbara; und weitere
TitelThe Attributional Contexts of Cognitive Intervention Strategies.
QuelleIn: Exceptional Education Quarterly: Teaching Exceptional Children to Use Cognitive Strategies, 1 (1980) 1, S.17-30Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCognitive Development; Cognitive Processes; Disabilities; Educational Therapy; Elementary Secondary Education; Intervention; Locus of Control; Models; Psychoeducational Methods; Rehabilitation
AbstractThe article focuses on models of the causal ascriptive processes in relation to the education of exceptional learners. The model the authors found most useful includes four dimensions of causal attributions, i.e., causes vary in the degree to which they are internal, volitional, mutable, and predictable. (PHR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: