Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFisher, Maryann; und weitere
TitelImpact of Administrative Climate, Instruction and Counseling on Completion Rate of Postsecondary Educationally Disadvantaged Vocational/Technical Students.
QuelleIn: Journal of Vocational Education Research, 4 (1979) 2, S.1-12Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAdministrative Organization; Community Colleges; Counseling; Counseling Techniques; Dropout Prevention; High Risk Students; Individualized Instruction; Locus of Control; Postsecondary Education; School Holding Power; Vocational Education
AbstractInterventions aimed at community college administrators, instructors, and counselors were shown to have a positive effect on academic year completion rates of vocational students when compared to nontreatment colleges. Treatments included a goal setting procedure, training in personalized systematic instruction, and training in counseling techniques. (LRA)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: