Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBooth, Martin
TitelA Modern World History Course and the Thinking of Adolescent Pupils.
QuelleIn: Educational Review, 32 (1980) 3, S.245-57Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCognitive Development; Course Evaluation; Deduction; History Instruction; Secondary Education; Student Attitudes; Teaching Methods; World History
AbstractOver 17 months, pupils' abilities to evaluate documentary evidence and to deduce concepts and changes in their attitudes toward the course were assessed. Results emphasize the importance of syllabus and teaching technique, rather than maturation, indicating limitations in studies of children's historical thinking narrowly based on Piagetian theory. (Author/SJL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: