Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBiraimah, Karen Coffyn
TitelThe Impact of Western Schools on Girls' Expectations: A Togolese Case.
QuelleIn: Comparative Education Review, 24 (1980) 2Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAttitude Change; Developing Nations; Educational Environment; Expectation; Females; School Role; Secondary Education; Secondary School Students; Sex Bias; Sex Role; Student Teacher Relationship; Womens Education; Togo
AbstractTo obtain a clearer understanding of the school's ability to affect female role expectations, the author examined a government secondary school in Lome, Togo. Her study focuses on students' internalization of teacher attitudes, classroom interaction messages, and implicit school authority structures plus girls' stated educational/career expectations. (Author/SJL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: