Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inJones, Marie Thourson
TitelEducation of Girls in Tunisia: Policy Implications of the Drive for Universal Enrollment.
QuelleIn: Comparative Education Review, 24 (1980) 2Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterDeveloping Nations; Educational Demand; Educational Development; Educational Policy; Elementary Secondary Education; Employed Women; Enrollment Rate; Equal Education; Higher Education; Sex Bias; Sex Differences; Vocational Education; Womens Education; Tunisia
AbstractRapid but incomplete educational expansion has generated serious, second-order policy problems of which this article explores two: persistent gaps in the drive for universal enrollment and provision of job-related training. It examines political issues, differential policy for boys and girls, and implications for women's education and employment. (Author/SJL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: